Zainicjowana przez T-Mobile Polska i Komendę Główną Policji kampania informacyjna ma na celu zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach zaginionych dzieci. System Child Alert, który działa w Polsce od 2013 roku, odgrywa kluczową rolę w ratowaniu najmłodszych, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie. Każda minuta jest cenna, a zaangażowanie społeczeństwa może znaczącą przyczynić się do poprawy sytuacji. Celem kampanii jest mobilizacja obywateli do aktywnego udziału w działaniach poszukiwawczych.
Kampania informacyjna przypada na okrągłą rocznicę uruchomienia systemu Child Alert w Polsce, który od momentu swojego powstania przyczynił się do zrealizowania wielu skutecznych akcji poszukiwawczych. Dzięki współpracy z T-Mobile, klienci tego operatora mają możliwość otrzymywania powiadomień o zaginięciach dzieci bezpośrednio na swoje urządzenia mobilne. Natychmiastowa wysyłka wiadomości MMS ze zdjęciem zaginionego dziecka oraz informacjami na jego temat znacząco zwiększa szanse na szybkie odnalezienie malucha.
Warto podkreślić, że system Child Alert w Polsce działa niezwykle efektywnie, z ponad 100% skutecznością w odnajdywaniu dzieci po jego uruchomieniu. Otrzymane komunikaty, które zawierają wizerunek zaginionego dziecka, są publikowane tylko w szczególnych przypadkach, co podkreśla ich ważność i pilność. W sytuacji zaginięcia warto pamiętać o numerze alarmowym 995, który dedykowany jest właśnie tej inicjatywie, oraz o ogólnym numerze alarmowym 112, gdzie także można zgłosić niebezpieczne sytuacje. Zachęca się do aktywnego angażowania się społeczeństwa w działania mające na celu bezpieczeństwo najmłodszych członków wspólnoty.
Źródło: Policja Wrocław
Oceń: Nowa kampania T-Mobile i Policji na rzecz dzieci w zagrożeniu
Zobacz Także




